Vliegdagje - Reisverslag uit Luwuk, Indonesië van Harm Watzema - WaarBenJij.nu Vliegdagje - Reisverslag uit Luwuk, Indonesië van Harm Watzema - WaarBenJij.nu

Vliegdagje

Door: Harm

Blijf op de hoogte en volg Harm

31 Oktober 2017 | Indonesië, Luwuk

Dinsdag
Vandaag een vliegdagje, straks om 11.00 uur gaan we naar het vliegveld van Luwuk om de vlucht met Garuda naar Makassar te nemen, om vandoor weer naar Menado te vliegen naar ons laatste resort in Menado. Morgen gaan we met een bootje naar Bunaken om te snorkelen. Donderdag naar een natuurpark om vreemde beesten te spotten en vrijdag is althans voor mij een rustdag.
Zaterdag vliegen we in de loop van de dag weer huiswaarts via Jakarta, tussenlanding om te tanken in Singapore en dan naar Amsterdam.

We zitten hier in Luwuk in een luxe business hotel. Het personeel buigt als knipmessen.
Gisteravond aan het zwembad heerlijk gegeten ( ja, voor mij nog steeds Indonesisch, geen pizza of zo) en konden we in een kamer met airco en douche! bijkomen van de lange reisdag.
We zitten nu bij het zwembad, ook heel vervelend, om zo nu en dan een plons te nemen.

Nee beste mensen, foto's uploaden lukt helaas niet.....
En een buff Aline, is een buisvormig lapje stretch stof wat je op verschillende manieren, zoals de piraat, op je hoofd kunt doen.

Fijn dat Kenzo zich zo vermaakt! en Mem ook natuurlijk :)

Ik realiseer me dat we met de laatste daagjes bezig zijn, maar als ik terug kijk hebben we al zoveel beleefd. Nu is het simpel nog genieten van de temperatuur, luxe etc. Voel me totaal niet schuldig, want inspanning en zeer basale onderkomens etc zijn er ook geweest.

Hoi, Harm

  • 31 Oktober 2017 - 07:38

    Aline:

    Goedemorgen,

    Geniet van de laatste dagen en de luxe. En natuurlijk ook van het lekkere eten.
    Een prachtige reis. De foto's zien we later wel.
    De buff is me nog niet helemaal duidelijk. Houd me maar aan de beschrijving van Jenny.
    Zoiets had ik ook in gedachten.
    Ik bied me aan, net als vorig jaar, om je in Heerenveen, op te pikken en je naar Akkrum of waar dan ook te brengen.
    Kan ik de drank ook meteen meenemen.
    Je ziet maar Het mag, maar moet niet
    Wanneer kom je eigenlijk terug?
    Badder en plons nog maar lekker. En eten natuurlijk.
    Groet Aline

  • 31 Oktober 2017 - 12:23

    Gonnie:

    Volgens mij heb je heel erg genoten van deze reis heel veel gezien lekker eten cultuur soms een beetje afzien
    het is ook een prachtig land.
    Geniet nog van je laatste dagen.
    Groetjes Gonnie.

  • 01 November 2017 - 21:39

    Alie:

    Hallo Harm,

    Ook ik geniet weer van je reis. Veel herkenning, zoals bij de Toraja's en nu Manado. (Kun je trouwens ook prachtig snorkelen, of duiken). Het is een vriendelijk eiland met overwegend de christelijke godsdienst. Ik herinner me een taxi chauffeur, die vertelde dat ze graag bij Nederland hadden willen blijven. Misschien maakt dat de sfeer die je beschrijft ook gemoedelijk.
    Ik wens je nog een paar mooie laatste dagen toe.
    En hoop dat mijn berichtje nu aankomt.

    groetjes
    Alie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Luwuk

Even wat natuur en cultuur happen

Harm gaat weer eens op reis.

Recente Reisverslagen:

03 November 2017

Aquarium

31 Oktober 2017

Vliegdagje

30 Oktober 2017

Paradijs

25 Oktober 2017

Bada vallei

22 Oktober 2017

Verder het land in...
Harm

Na een prachtige lange zomer hier in Friesland, veel zeilplezier, en best wel veel en hard gewerkt te hebben ga ik nu eens een paar weken vertoeven op de kleine Sunda eilanden. Voor de juiste route beschrijven Google op Sawadee kleine Sunda eilanden, rondreis. Ik hoop over die eilanden te reizen veel te zien, maar ook lekker te eten, drinken, relaxen, zwemmen, snorkelen en vooral veel plezier te hebben. Ik hoop jullie regelmatig van nieuwe info te voorzien, maar als het stil blijft is er dus geen wifi. Nou heb ik helaas mijn wifi Hillegard ook niet bij me, maar ze zal me wel nauwlettend volgen, wetend welke neuroses bij me passen in landen met wat minder hygiene. We zullen het zien. Schroom niet te reageren, liefs, Harm

Actief sinds 16 Sept. 2014
Verslag gelezen: 435
Totaal aantal bezoekers 28522

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2017 - 06 November 2017

Even wat natuur en cultuur happen

06 November 2016 - 19 November 2016

Eilandhoppen in Atlantische oceaan

17 Oktober 2015 - 08 November 2015

Uitstapje naar Vietnam

29 September 2014 - 24 Oktober 2014

Even relaxen

Landen bezocht: