De laatste loodjes.... - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van Harm Watzema - WaarBenJij.nu De laatste loodjes.... - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van Harm Watzema - WaarBenJij.nu

De laatste loodjes....

Door: Harm

Blijf op de hoogte en volg Harm

22 Oktober 2014 | Indonesië, Senggigi

Vanmorgen om negen uur was het tijdstip gepland van vertrek van Gili Meno.
Gisteravond al weer om 22.00 uur naar bed, heerlijk. Deze reis eens geen doorzakken tot de late uurtjes maar genieten van de lange nachtrust. Mijn kamergenoot en ik zijn dan ook steeds voor de wekker gaat al wakker.

De planning van deze reis is uitstekend, voor negen uur kwam de longtail boot vanaf de vaste wal bij ons aanleggen op het strand.
Toen we uiteindelijk echt vertrokken keek ik wel even met heimwee naar de heldere zee waarin het zo lekker snorkelen en dobberen was. Dag visjes... Eng en niet eng.
We lieten 4 groepsleden achter die vrijdag pas terugvliegen, vertrekkend vanaf Gili Meno.

Op de wal stond alweer de touringcar klaar, heel goed geregeld dus, die ons in een half uurtje naar Senggigi bracht, een toeristisch dorpje aan de kust. Hier hebben we voor één nacht een vrij luxe hotel met zwembad, morgen is het vertrek naar de luchthaven pas om 11.00 uur, dus we kunnen geheel uitgerust en relaxt aan de terugreis beginnen.
Onduidelijk is nog of de bagage gelijk door gelabeld wordt maar Amsterdam of dat we op het vliegveld van Jakarta er nog mee rond moeten zeulen. Ik hoop het eerste.

Zo komt er dan langzaam aan een einde aan een bijzondere reis, die geheel voldeed aan mijn verwachtingen. Thuis is Kenzo ook bijna aan het eind van zijn vakantie (al zal hij dat pas doorkrijgen als hij mij ziet...), en ben benieuwd naar zijn reactie. Ik verwacht dat hij me de komende dagen niet meer uit het oog verliest. Martenastate geeft misschien weer wat vertrouwen voor hem. Thuis. En dat is ook goed.

Dank voor jullie reacties! Erg fijn.

Harm


  • 22 Oktober 2014 - 10:54

    Diana:

    goede reis! Je hebt volgens ons een prachtige rustige reis gehad, goed om te lezen!
    Zien je gebruinde gezicht straks op de martenastate weer voorbij komen!

    groetjes

  • 22 Oktober 2014 - 11:34

    Gonnie :

    Hoi Harm

    Een fijne terugreis,en nog eventjes genieten.

    Groetjes Gonnie.

  • 22 Oktober 2014 - 16:55

    Fenny:

    Hoi hoi,
    goeie reis, ik ben benieuwd naar alle foto.s en verhalen die je hebt. Groeten van ons allemaal.
    Fenny

  • 22 Oktober 2014 - 19:15

    Tini Schoot:


    Hoi

    Je neemt mooie herinneringen mee terug die niemand je meer afneemt. Thuiskomen is ook heerlijk..toch!?

    Hele goede terugreis!

    Tot ziens of tot horens!

    groetjes Tini

  • 22 Oktober 2014 - 19:36

    Hillegard:

    ook van mij een goede terugreis, met een doorstart of zoiets

  • 22 Oktober 2014 - 19:36

    Aline:

    Bon voyage et au revoir.
    Han en Aline

  • 22 Oktober 2014 - 19:37

    Hillegard:

    weer niet mijn gehele reactie, was nog benieuwd of ik me voor volgend jaar alvast moet voorbereiden op vroeg naar bed

  • 22 Oktober 2014 - 20:03

    Reny:

    Hoi Harm,

    Ook van ons een heel goeie thuisreis gewenst. Thuiskomen is ook weer fijn na zo'n mooie reis. En Kenzo zal je best wel missen. En al die mensen die steeds je berichten lezen en reageren natuurlijk ook. Anders moet je thuis ook maar iedere dag een verslag schrijven, je hebt in ieder geval veel lezers. Nee alle gekheid op een stokje, kom behouden thuis.
    Liefs van Reny.

  • 22 Oktober 2014 - 20:21

    Mem:

    Hoi,
    Nou nou wat een belangstelling voor je thuiskomst,staan ze vrijdag ook allemaal in Akkrum bij het station? We gaan morgen nog even bij Kenzo en Pieter kijken .
    Goede reis naar een stormachtig Fryslân
    Groeten mem en lykele.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Harm

Na een prachtige lange zomer hier in Friesland, veel zeilplezier, en best wel veel en hard gewerkt te hebben ga ik nu eens een paar weken vertoeven op de kleine Sunda eilanden. Voor de juiste route beschrijven Google op Sawadee kleine Sunda eilanden, rondreis. Ik hoop over die eilanden te reizen veel te zien, maar ook lekker te eten, drinken, relaxen, zwemmen, snorkelen en vooral veel plezier te hebben. Ik hoop jullie regelmatig van nieuwe info te voorzien, maar als het stil blijft is er dus geen wifi. Nou heb ik helaas mijn wifi Hillegard ook niet bij me, maar ze zal me wel nauwlettend volgen, wetend welke neuroses bij me passen in landen met wat minder hygiene. We zullen het zien. Schroom niet te reageren, liefs, Harm

Actief sinds 16 Sept. 2014
Verslag gelezen: 1021
Totaal aantal bezoekers 28521

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2017 - 06 November 2017

Even wat natuur en cultuur happen

06 November 2016 - 19 November 2016

Eilandhoppen in Atlantische oceaan

17 Oktober 2015 - 08 November 2015

Uitstapje naar Vietnam

29 September 2014 - 24 Oktober 2014

Even relaxen

Landen bezocht: