Weer op schema - Reisverslag uit Cape Verde Islands, Kaap Verdië van Harm Watzema - WaarBenJij.nu Weer op schema - Reisverslag uit Cape Verde Islands, Kaap Verdië van Harm Watzema - WaarBenJij.nu

Weer op schema

Door: Harm

Blijf op de hoogte en volg Harm

15 November 2016 | Kaap Verdië, Cape Verde Islands

Maandag
Omdat het vliegtuig stuk was nog steeds in San Felipe op het eiland Fogo.
Aangezien er nog steeds geen telefoontje was wanneer de vlucht weer zou gaan was het prettig afwachten. Althans, voor mij. Ontbijt, kopje koffie, zwembad, zon, even de Leeuwarder Courant en de Volkskrant van zaterdag op mijn iPad lezen, wie doet je wat. Voor mij was het wel een kadootje.
Om 10.45 uur kwam de melding dat we in 10 minuten klaar moesten zijn voor het busje naar het vliegveld. Daar waren we op voorbereid.
Even later stonden we dan weer bij het kleine vliegveldje, eerst langdurig inchecken, daarna weer door de security, en dan weer wachten tot we konden boarden.
En ja, daar kwam de ATR 72 die met gerepareerde banden/remmen die al weer vluchten had gemaakt.
Tot onze verbazing en geluk hoefden we niet een tussenlanding op het eiland Santiago te maken, maar vlogen we gelijk door naar het eiland San Vicente. Dat was een vlucht van 40 minuten.
Hoewel ik natuurlijk de tussenlanding qua vliegen wel leuk had gevonden was de directe vlucht en geluk voor ons. Na landing in Sao Vicente reesden we met een busje naar de haven van Mindelo om de veerboot van 15.00 uur te halen, de laatste. En dat lukte.
Eenmaal op de veerboot dacht ik al iets bekends te zien, en ja, het was de oude veerboot naar Vlieland, de Oost-Vlieland! Het bleek dat deze nu een jaar op de Kaapverdische eilanden was, daarvoor is hij vast ergens anders in Afrika geweest.
De catering van de Oost-Vlieland was niet meer wat wij gewend zijn. Wat vroeger een druk lopende catering was waren nu de luiken gesloten en kon je bij de keuken in de rij voor een Kaapverdische mevrouw die tosti's op zijn elfendertigst maakte met dubieuze tonijn vulling dus ik ging voor het biertje.
Herkenbaar was het geluid van de motoren en de brandende zon op het dek, nostalgisch terug denken aan de terugweg van Vlieland. Ze hadden wel rubber matten op het dek gelegd omdat het anders denk ik te heet zou worden.

Na een uurtje waren we op het eiland San Antao. Er volgde een prachtige rit slingerend omhoog langs rebeira's , kloven naar zee, een top van 1500 meter en slingerend over graatjes (smalle weggetjes met links en rechts een ravijn) weer naar beneden met fascinerende kraterwanden en diepten. De wegen zijn zo prachtig aangelegd, alleen maar basaltkeien, de terassen, gestapelde muurtjes voor de landbouwgrond, prachtig!

Om 18.45 waren we eindelijk in het dorpje aan zee waar we twee nachten blijven.
Heerlijk spaghetti met tonijn gehad, buiten.
Morgen een lange wandeling door een vallei van Paul.

We zitten weer op het originele schema, hebben de stads wandeling in Mindelo op het eiland Santiago gemist.

Ja Hillegard, mijn kamergenoot vindt het prettig dat ik mijn anti snurk gebit in heb.
Je tas is steeds heel gemakkelijk te herkennen, zelf de reisgenoten weten inmiddels dat die bij mij hoort. Ook mijn kleding, toilet artikelen etc zitten in jouw tasjes, zeer georganiseerd, ik leer nog wel iets van je hoor!

Ciao ! Harm

  • 15 November 2016 - 07:46

    Aline:

    Goedemorgen Harm,

    Al weer een mooi verslag van je.Knap dat je dat zo trouw doet, terwijl jullie ook best een redelijk gevuld programma hebben.
    Iedere ochtend is dat zo ongeveer het eerste.
    Ontbijt in bed, de krant en de I Pad met een verslag van jou.
    Je moet je daar wel thuis voelen , varen met de Oost Vlieland.
    Op Cuba kwam je geloof ik een bus uit Leeuwarden tegen.
    Geniet en we zijn benieuwd naar de foto's.
    Groeten Han en Aline


  • 15 November 2016 - 08:40

    Jenny:

    Jaa Harm....ze kunnen die 'oude' veerboten daar nog heel lang gebruiken...haha..nostalgie, zeker weten.
    Zo heb ik op een oude veerboot van Texel gezeten..tussen Malta - Gozo, de schilderijen van Texel hingen nog aan de wand..komisch..een goeie loop in de vallei van Paul!! Grt.Jenny

  • 15 November 2016 - 09:57

    Mem:

    We zijn aan weer geruster nu dat oude vliegtuig is geweest! Wat een afwisselende reis, en het weer kan je niet over klagen,hier rotweer regen! Lykele heeft gister nieuwe lens gekregen, ben in Beetsterzwaag, maar ga vanmiddag weer naar boarn,dan gaat de thuiszorg oogdruppelen. We genieten van jou mooie verhalen, die jij maakt onder het genot van bakkie koffie en de zon,fijne voortzetting en groetjes van ons. Mem






  • 15 November 2016 - 11:39

    Reny:

    Hoi Harm,
    Fijn dat je het zo naar de zin hebt. En dat het tussen de uitdagende reis door ook nog vakantie is.
    Genieten man.
    Liefs van Reny.


  • 15 November 2016 - 17:04

    Jannie Van Der Kooi:

    Hoi Harm
    Wat een belevenis deze reis en zo mooi hoe jij het omschrijft prachtig, geniet ervan ik had wel met je mee gewild schitterend wat jij beleeft.

  • 17 November 2016 - 23:04

    Fenny:

    Hoi Harm,
    En dan gaat je vliegtuig niet, klinkt als een dagje ijsvrij. Ik kan me best voorstellen dat je daarvan geniet. Hier alles goed, het waait wel hard en het regent. Maakt het voor jou misschien dubbel leuk dat je daar zit.
    Na al je verhalen over heuvelachtige weggetjes, lava, zee en lekker eten zijn we ook wel nieuwsgierig naar je foto's. Veel plezier nog.
    Doei, Fenny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kaap Verdië, Cape Verde Islands

Harm

Na een prachtige lange zomer hier in Friesland, veel zeilplezier, en best wel veel en hard gewerkt te hebben ga ik nu eens een paar weken vertoeven op de kleine Sunda eilanden. Voor de juiste route beschrijven Google op Sawadee kleine Sunda eilanden, rondreis. Ik hoop over die eilanden te reizen veel te zien, maar ook lekker te eten, drinken, relaxen, zwemmen, snorkelen en vooral veel plezier te hebben. Ik hoop jullie regelmatig van nieuwe info te voorzien, maar als het stil blijft is er dus geen wifi. Nou heb ik helaas mijn wifi Hillegard ook niet bij me, maar ze zal me wel nauwlettend volgen, wetend welke neuroses bij me passen in landen met wat minder hygiene. We zullen het zien. Schroom niet te reageren, liefs, Harm

Actief sinds 16 Sept. 2014
Verslag gelezen: 602
Totaal aantal bezoekers 28476

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2017 - 06 November 2017

Even wat natuur en cultuur happen

06 November 2016 - 19 November 2016

Eilandhoppen in Atlantische oceaan

17 Oktober 2015 - 08 November 2015

Uitstapje naar Vietnam

29 September 2014 - 24 Oktober 2014

Even relaxen

Landen bezocht: