Vertraagd ...... - Reisverslag uit Praia, Kaap Verdië van Harm Watzema - WaarBenJij.nu Vertraagd ...... - Reisverslag uit Praia, Kaap Verdië van Harm Watzema - WaarBenJij.nu

Vertraagd ......

Door: Harm

Blijf op de hoogte en volg Harm

14 November 2016 | Kaap Verdië, Praia

Zondag is rustdag, dus ik ging niet mee met de wandeling, maar heb genoten van het ontbijt, mijn koffie, een boek, het zwembad en de zon. Heerlijk.
De anderen gingen een wandeling doen en het vertrek naar de luchthaven voor onze vlucht via het eiland Santiago naar Het eiland Sao Vicente zou om 14.45 zijn.
Tot die tijd uitzicht op de Atlantische oceaan en het eiland Bravo.

Het was maar een ritje van nauwelijks 10 minuten naar het vliegveldje.
Het was relaxt inchecken, bagage afgeven, en buiten omhangen in de schaduw totdat we door de security check konden om in de vertrekhal te wachten op de vlucht.
En ja, daar kwam het vliegtuig, dus ik naar het raam om dat te aanschouwen, altijd leuk.
En ja het vliegtuig stopte voor ons en gelijk was er een brandweer auto die koolzuursneeuw spoot op blijkbaar het linker hoofdwiel, de grond bevroor onder het vliegtuig, en dat ging nog een poosje door. Ik kreeg een bang vermoeden dat dit geen oefening was. Iedereen buiten leek wel relaxt, dus geen paniek.
Na een uur wachten kwam en official vertellen dat er een technisch probleem was (band? Remmen?) en dat we vandaag niet zouden vliegen maar alles geregeld zou worden etc etc.
Alles blijkt ingevlogen te moeten worden, dus ook een band of zo. Ze kunnen hier zelfs geen kerosine tanken! Dus vliegtuigen komen met een half volle tank voor de retourvlucht aan.

Uiteindelijk kreeg onze reisleider het voor elkaar dat we weer terug konden naar ons hotel.
We kregen ook nog het avondeten vergoed (met hulp van een andere reisleider)

Nu hebben we buiten een heerlijk avondmaal gehad, ik had Serre, dat is zwaardvis etc etc.
Eigenlijk moeten we morgenmiddag de boot van Sao Vicente naar het eiland San Antao hebben, maar ik vrees dat we dat niet halen.
Het is afwachten, maar dan is er altijd dat zwembad nog....

Kortom, het was een relaxte dag met een verrassende wending.

Dank voor jullie leuke reacties!
Harm

  • 14 November 2016 - 07:31

    Aline:

    Goedemorgen,

    Wat een ervaring. Hoop dar jullie je reis volgens plan kunnen voortzetten en anders moet men maar improviseren.
    Je klinkt erg relaxed.
    Wat eten betreft kom je wel aan je trekken. Veel vis. Allerlei soorten.
    Geniet en we zien je verhalen wel weer.
    A plus Aline

  • 14 November 2016 - 08:27

    Jenny:

    Dizze dei wie seker een aanslag op 'e reade/witte wyn?...haha..oars mar rinne en swimme om op it oare eilân to kommen. Succes! Grt.Jenny

  • 14 November 2016 - 21:09

    Hillegard:

    Let je even niet op en staat er een heel verhaal, spannend om zo'n redding te zien, beetje jammer dat er dan weer geen wiel op voorraad is. Nu gelijk de hele planning in de war? Of een dagje langer vakantie ?

  • 14 November 2016 - 23:35

    Gonnie:

    Hallo Harm

    Zo te lezen maak je weer een mooie reis mee veel te zien en veel te beleven en heerlijk warm.
    Het lijkt mij ook een prachtig land heel veel plezier

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Harm

Na een prachtige lange zomer hier in Friesland, veel zeilplezier, en best wel veel en hard gewerkt te hebben ga ik nu eens een paar weken vertoeven op de kleine Sunda eilanden. Voor de juiste route beschrijven Google op Sawadee kleine Sunda eilanden, rondreis. Ik hoop over die eilanden te reizen veel te zien, maar ook lekker te eten, drinken, relaxen, zwemmen, snorkelen en vooral veel plezier te hebben. Ik hoop jullie regelmatig van nieuwe info te voorzien, maar als het stil blijft is er dus geen wifi. Nou heb ik helaas mijn wifi Hillegard ook niet bij me, maar ze zal me wel nauwlettend volgen, wetend welke neuroses bij me passen in landen met wat minder hygiene. We zullen het zien. Schroom niet te reageren, liefs, Harm

Actief sinds 16 Sept. 2014
Verslag gelezen: 521
Totaal aantal bezoekers 28420

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2017 - 06 November 2017

Even wat natuur en cultuur happen

06 November 2016 - 19 November 2016

Eilandhoppen in Atlantische oceaan

17 Oktober 2015 - 08 November 2015

Uitstapje naar Vietnam

29 September 2014 - 24 Oktober 2014

Even relaxen

Landen bezocht: