Room with a view - Reisverslag uit Praia, Kaap Verdië van Harm Watzema - WaarBenJij.nu Room with a view - Reisverslag uit Praia, Kaap Verdië van Harm Watzema - WaarBenJij.nu

Room with a view

Door: Harm

Blijf op de hoogte en volg Harm

07 November 2016 | Kaap Verdië, Praia

Room with a view

Zo, daar zit je dan maandag ochtend, met mijn kop koffie op een veranda voor mijn hotelkamer, met uitzicht op de golven van de Atlantische oceaan, een zwoele wind om me heen....

Hoe kwam ik hier ook al weer...
Het eerste vakantieplan was een rondreis door Sulawesie, maar die reis ging voor mijn tweede keer niet door, ja, dan op zoek naar een alternatief. En dat werd dus een rondreis Kaapverdische eilanden.

In de voorbereiding kwam ik op de website van Vliegwinkel een aanbieding van de Kaapverdische luchtvaart maatschappij tegen, de CABC. En ik kon bij Sawadee een landarrangement boeken.
Naast het financiële voordeel, 150 euro verschil, waren de vliegtijden ook nog veel gunstiger dan bij Sawadee, dus, (anders niks voor mij) de gok gewaagd.
Aangezien ik zondag nooit op tijd op Schiphol kon zijn zaterdagavond al naar Arthur in Naarden vesting gegaan, dat was nog wel even een half uurtje lopen naar zijn huis. Gelukkig heeft Hillegard haar tas wieltjes, dus die sleepte ik mee.
Was gezellig bij Arthur, op tijd naar bed en om 4 uur ging het wekkertje alweer.
Het was weer een half uurtje stug doorlopen naar het station van Naarden - Bussum om met een bus naar Weesp te gaan (spoorwerkzaamheden.....) en gelukkig de geplande trein te pakken naar Schiphol. Daar ging inchecken , controle en douane verrassend vlot en heb ik de goede keus gemaakt nog even wat ontbijt te nemen ( zie later)

Het vliegtuig van de Kaapverdische eilanden bleek een zeer uitgewoonde Boeing 757. Alles zag er versleten uit en de stoelen voelden als een verzakte tuinstoel. we vertrokken een uur te laat en hadden vervolgens een tussenlanding in Parijs en het Kaapverdisch eiland Sao Vicente om uiteindelijk op onze eindbestemming Santiago te landen, een tijds bestek van zo'n elf uur.
We kregen 1 lunch, en ben maar zo brutaal geweest om een tweede wijntje te vragen, welke schoorvoetend werd gebracht.
Het gezelschap aan boord van het vliegtuig brengt je overigens al in Kaapverdiaanse sferen. Kleurrijk, hun eigen taaltje, Portugees met Afrikaanse invloeden. Die kent weer die en die en die wil naast die zitten, dus aan boord gaan kost nogal wat tijd, ook alle bagage die als handbagage meegezeuld wordt. Kortom, al een beetje genieten.

Eenmaal aangekomen met een taxi bij het hotel lag er een brief van de reisbegeleider klaar dat ze in een bepaald restaurant waren. Daar ben ik gelijk met een taxi heen gegaan, weliswaar met een omweg omdat de taxi-chauffeur me niet begreep. Tja, daar zit je dan af te rekenen in het halfduister met onbekend geld en nullen. Het kwam geloof ik goed.
En daar zat de groep dus al.
Wat was dat biertje lekker, en ook uiteindelijk de kabeljauw in roomsaus, heerlijk!

Ik heb Rob als kamergenoot, een Limburgse veertiger. Aardige vent, dat komt wel goed. Hij is alleen niet van de koffie en relaxen daarvan, dus dat doe ik mijn eentje.

Het Praiamar hotel is denk ik wel het beste van het eiland. Het ligt aan een landtong, de branding voor de kamer en veranda.

Vandaag eerst natuurlijk ontbijt, te kust en te keur. Altijd weer die keuze!
Daarna ergens op het eiland naar de oude stad, en een pracht wandeling gemaakt in een soort van oase in een kloof. Verder is het landschap hier heuvelig, mars landschapachtig met bomen.
Het weer hier? Lekker warm met een forse wind. Weinig bewolking.

Het lijkt me een leuk en divers gezelschap, dat gaat volgens mij helemaal goed

Geen idee of ik na morgen (woensdag vliegen we naar het eiland Fogo, ergens wifi heb, dan duurt het even dus met berichtjes,

Liefs,
Harm

  • 07 November 2016 - 21:02

    Nelly:

    Maar lekker genieten Harm

  • 07 November 2016 - 21:02

    Roelof:

    Veel Harm,...xxx

  • 07 November 2016 - 21:04

    Aline:

    Hoi Harm,

    Nieuws van Harm. Altijd een feest. Wat fijn dat de reis goed verliep..
    Attent van de reisleiding om een briefje voor je achter te laten .
    Kon je meteen gezellig mee-eten en kennismaken met het reisgezelschap.
    Het klinkt tot nu toe vrij positief.
    Geniet ervan en we reizen mee door jouw verhalen.
    Liefs Aline

  • 07 November 2016 - 21:08

    Alie Kooyman:

    Hallo Harm,

    Hele fijne vakantie toegewenst. Blij dat je dat vliegtuig alvast overleefd hebt!

    groetjes
    Alie

  • 07 November 2016 - 23:02

    Reny:

    Hoi Harm,

    It begjin fan de reis is der. Genietsje fan alles om dy hinne en pas goed op dy self.
    Leafs fan dyn greate sus.

  • 08 November 2016 - 06:37

    Perry:

    Hoi Harm, wat anders als Sulawesi, maar zeker zo leuk! Geniet ervan!

    Groetjes Jacqueline en Perry

  • 08 November 2016 - 10:51

    Mem:

    Wat al een mooi begin,bij mij achter huis koude wind, gauw weer naar de c.v,denkende aan jou op op het terras. Geniet!! Mem

  • 08 November 2016 - 12:05

    Jenny:

    Jaa..it begin klinkt goed..protte wille!! Grt.fan Kenzo en mij.

  • 08 November 2016 - 19:50

    Carla :

    Hoi Harm,
    Reeds met de reis begonnen het klinkt al goed veel plezier groet van ons





  • 08 November 2016 - 20:18

    Thea De Jong:

    Wat hearlik Harm, genytsje fan dyn fakânsje en leuk dyn ferhaal te folgjen. Folle plesier.

  • 08 November 2016 - 20:22

    Monique:

    Leuk om te lezen harm. Heel veel plezier lekker genieten groetjes monique

  • 08 November 2016 - 22:37

    Hillegard:

    Goed om te lezen dat de reis al een minivakantie was, wel stoer hoor om de reis op eigen gelegenheid te doen, met al dat water om je heen zullen je maaltijden voornamelijk uit vis bestaan, ben benieuwd naar je volgend verslag, geniet vooral van het mooie weer en de zon, hier was het ijskrabben vanmorgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Harm

Na een prachtige lange zomer hier in Friesland, veel zeilplezier, en best wel veel en hard gewerkt te hebben ga ik nu eens een paar weken vertoeven op de kleine Sunda eilanden. Voor de juiste route beschrijven Google op Sawadee kleine Sunda eilanden, rondreis. Ik hoop over die eilanden te reizen veel te zien, maar ook lekker te eten, drinken, relaxen, zwemmen, snorkelen en vooral veel plezier te hebben. Ik hoop jullie regelmatig van nieuwe info te voorzien, maar als het stil blijft is er dus geen wifi. Nou heb ik helaas mijn wifi Hillegard ook niet bij me, maar ze zal me wel nauwlettend volgen, wetend welke neuroses bij me passen in landen met wat minder hygiene. We zullen het zien. Schroom niet te reageren, liefs, Harm

Actief sinds 16 Sept. 2014
Verslag gelezen: 399
Totaal aantal bezoekers 28421

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2017 - 06 November 2017

Even wat natuur en cultuur happen

06 November 2016 - 19 November 2016

Eilandhoppen in Atlantische oceaan

17 Oktober 2015 - 08 November 2015

Uitstapje naar Vietnam

29 September 2014 - 24 Oktober 2014

Even relaxen

Landen bezocht: