jelly fish - Reisverslag uit Gili Meno, Indonesië van Harm Watzema - WaarBenJij.nu jelly fish - Reisverslag uit Gili Meno, Indonesië van Harm Watzema - WaarBenJij.nu

jelly fish

Door: Harm

Blijf op de hoogte en volg Harm

21 Oktober 2014 | Indonesië, Gili Meno

Dinsdag

Tja, wat valt er te vertellen over nog een dag op een paradijselijk eiland. Maar ik zal het toch proberen.

Gisteravond een grote rode Snapper (vis) verorberd. Een eindje wandelen verderop was een visrestaurant wat er goed uitzag. Vanwege het succes daaro vanmiddag ook daar geluncht en gebakken inktvis gehad, badende in groente en sausje, heerlijk.

Na het karige ontbijt wat ze hier serveren (pannenkoekje banaan) waren we al gauw met meerderen op het strand om ons te installeren. Ik lag tegelijkertijd met Jacqueline in het water.
Mooie visjes, beetje troebel water en mijn huid prikte overal wat vreemd. Eerst wijt je dat aan het zoute water, maar toen ik ook wat kwallen ontwaarde dacht ik, eruit. Jacqueline stond al op de kant en had dezelfde ervaring en jeukende bultjes op haar onderarmen, net alsof ze in de brandnetels had zitten zwaaien. Onze gids wist te vertellen dat het inderdaad jelly fish moest zijn, kwallen dus, heel klein. Toen durfde niemand natuurlijk meer het water is.

Na een uurtje heb ik het weer geprobeerd, en gelukkig ze waren weg. Zal wel iets met eb/vloed/stroming te maken gehad. De kust was weer veilig, letterlijk en figuurlijk.

Het is hier relaxen, even met iemand kletsen, even zwemmen, zodra de klok 11.00 uur slaat het eerste biertje etc. Vanavond afscheids etentje hier, buffet met gebarbecuede vis etc.
Er zijn vier groepsgenoten die nog een dag langer blijven.

Wij gaan morgen weer naar de vaste wal, naar Senggigi,maar we nog een nacht in een waarschijnlijk luxe hotel met zwembad zitten. In 1e instantie zouden we morgen al weer terug vliegen, maar omdat Garuda Airlines halverwege dit jaar haar vluchtschema veranderde zijn we op kosten van Sawadee een dag langer in Indonesië.

De reis was vooral niet toeristisch, nee, we hebben echt het leven van de Indonesiërs op Flores, Komodo, Sumbawa en Lombok mogen aanschouwen en dat maakt dat het wel een bijzondere reis was. Daarnaast was het de relaxte reis die ik graag wilde maken na de overigens ook heel bijzonder maar imponerende reis vorig jaar in Noord India.

Donderdag vliegen we dus eerst van Lombok naar Jakarta, daar moeten we zo'n negen uur overbruggen vóór de rechtstreekse vlucht van Jakarta naar Amsterdam.

Er zal morgen ongetwijfeld weer Wifi zijn in Senggigi, en anders tot in Nederland!

Liefs,
Harm

  • 21 Oktober 2014 - 14:09

    Reny:

    Hoi Harm,

    Je verhalen werken net als een soapserie op tv. Verslavend dus, ik moet volgende week nodig afkicken. Metten melde net dat er weer een verhaal van je was. Meteen naar de laptop en lezen/genieten.
    Fijne tijd daar nog Harm, geniet er van. En al vast een goeie thuisreis gewenst. Het is hier echt herfst.

    Liefs van je andere zus.

  • 21 Oktober 2014 - 17:38

    Mem:


    Hoi Harm,
    Ja hoe moet dat volgende week met ons, jij vermaakt de mensen in Harlingen met je verhalen , maar wij grijpen steeds voor niks naar de i pad. Hoop dat er morgen nog een stukkie komt, in ieder geval een goede reis. Hoop dat er weer ruimte voor jou benen is.
    Groeten en oant moarn.?
    Mem.

  • 21 Oktober 2014 - 17:49

    Jenny:

    Hoi..jaa mooie foto van jou aan het strand...zelfs de baard is blond/grijs...neem je die ook mee naar Ned.? Goeie reis naar het hele natte/stormachtige Fryslan. Ik heb genoten van de smeuiige verhalen...tip Elikser in Leeuwarden is een kleine uitgeverij van Jitske...voor boeken met een kleine oplage! Grt.Jenny
    Titel: Watzema in een rugzak!

  • 21 Oktober 2014 - 20:00

    Hillegard:

    je kan toch ook in Nederland een blog bijhouden? De reis elke dag naar Harlingen vanuit Leeuwarden is ook niet niks, is ook vast wel wat over te vertellen.
    De reis klinkt inderdaad zoals jij je had voorgesteld, genoeg te zien en beleven met rust momenten om gewoon lekker rond te dobberen zonder dat je gelijk je tas in moet pakken om de volgende dag weer vroeg op te staan om de bus te duiken. Morgen nog een afkick verhaal en dan weer op naar het " normale" leven.

  • 21 Oktober 2014 - 22:51

    Alie:

    Hallo Harm,
    Het zit er jammer genoeg weer bijna op. Geniet nog even van de laatste momenten, de warmte, het luieren, het uitzicht, het gezelschap, de geluiden, de geuren, de kleuren, de biertjes en het lekkere eten. Dat was het lekkere aan deze vakantie. Vaker doen! Ben benieuwd naar de rest van de foto's.
    Tot later
    Alie

  • 22 Oktober 2014 - 08:09

    Gonnie:

    Hoi Harm,

    Weer op naar het normale leven geen biertjes meer om elf in de morgen.
    Weer vroeg je bed uit op weg naar harlingen,maar dat went ook wel weer.
    Ik heb genoten van je verhalen als je in harlingen stopt dan kun je wel een boek uitbrengen.
    We komen elkaar wel weer tegen op het werk en dan zal ik nog wel meer verhalen van je horen.
    Ik heb hier in elk geval van je genoten.

    Groetjes Gonnie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Harm

Na een prachtige lange zomer hier in Friesland, veel zeilplezier, en best wel veel en hard gewerkt te hebben ga ik nu eens een paar weken vertoeven op de kleine Sunda eilanden. Voor de juiste route beschrijven Google op Sawadee kleine Sunda eilanden, rondreis. Ik hoop over die eilanden te reizen veel te zien, maar ook lekker te eten, drinken, relaxen, zwemmen, snorkelen en vooral veel plezier te hebben. Ik hoop jullie regelmatig van nieuwe info te voorzien, maar als het stil blijft is er dus geen wifi. Nou heb ik helaas mijn wifi Hillegard ook niet bij me, maar ze zal me wel nauwlettend volgen, wetend welke neuroses bij me passen in landen met wat minder hygiene. We zullen het zien. Schroom niet te reageren, liefs, Harm

Actief sinds 16 Sept. 2014
Verslag gelezen: 532
Totaal aantal bezoekers 28481

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2017 - 06 November 2017

Even wat natuur en cultuur happen

06 November 2016 - 19 November 2016

Eilandhoppen in Atlantische oceaan

17 Oktober 2015 - 08 November 2015

Uitstapje naar Vietnam

29 September 2014 - 24 Oktober 2014

Even relaxen

Landen bezocht: